Vi startede dagen idag med at få skrevet vores Reflektions ark færdig. Og fik det sendt afsted til vores vejledere kl. 10.00.
Der blev også lavet et par nye legekort, til vores kasse. Det er en spændende process at arbejde med kortene. Vores ambition om at få beskrevet aktiviteterne, på en måde, der både er kort og tydelig nok til en hver skal kunne sætte igang i legen, ud udfra beskrivelsen, er ikke bare lige. Det er en udfordrende og lærerig process.
Dagen bød derefter på en tur til UCC København (Hellerup), hvor vi blev beriget og inspireret af en spændende workshop og en meget interessant debat. Nu vil vi holde weekend og forberede os på at blive klar til næste uges fernisering.
Kig gerne ind igen, her på siden, hvor vi på et senere tidspunkt vil sætte billeder ind, fra workshop mm.
For selv om blogprojektet, er endt, fra skolens synspunkt, fortsætter vi her på projekt Komgodtigang.
Komgodtigang
Kom godt igang, sammen med børnene.
fredag den 25. april 2014
tirsdag den 22. april 2014
Så er vi tilbage i skole igen og der er en uge til fernisering af vores produkt. Vi har, idag, brugt tid på at samle op på vores reflektions ark. Vi har nemlig valgt at, udover bloggen, at samle vores faglige reflektioner på en seperat ark.
På fredag d. 25.4 skal vi til en "Inspirationsdag" på UCC københavn. En inspirationsdag der, meget relevant sætter fokus på netop det område vi beskeftiger os med. Overskriften på dagen er: "Hvordan kan musik gøre samfundet bedre?"
Vi vil her mødes med en række skarpe eksperter, der fra hver deres stol vil kigge med i krystalkuglen og
komme med bud på, hvor vi bør sætte ind, hvis musikken skal spille en rolle i fremtiden.
Lars Geer Hammershøj
Lektor, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) - Forskningsprogrammet Pædagogisk
Samtidsdiagnostik
Sigurd Barrett
Pianist, entertainer, komponist og forfatter
Michael Gatten
Politiker, Borgerrepræsentationen København, Venstre
Bennyé D. Austring
Projektleder og forfatter, Forskning og Innovation, UC Sjælland
Der afholdes også workshops denne dag og vi har valgt at deltage ved workshoppen:
"Musikalske byggesten" med Mads Pagsberg og Sille Schultz. www.pagsberg-schultz.dk
Musikken har haft en omtumlet tilværelse i arbejdet med børn i daginstitutioner og i skolen. Nogen steder
har ildsjæle haft musikken centralt i det pædagogiske arbejde, andre steder har musikken nærmest været fraværende. Nu står vi over for en skolereform og en udvikling i daginstitutionerne, hvor børnenes (boglige)
læring spiller en ny og central rolle. Men prioriterer vi musikken nok som en del af den menneskelige
dannelse?
Selv om inspirationsdagen omhandler musik, mener vi, at der kan drages linier til motivation og igangsættelse af div. aktiviteter.
onsdag den 9. april 2014
Dagens arbejde har været meget fokuseret på produktudvikling. Udformning af kort, kasse, design osv. Vi har fået kontakt til Mads Pagsberg og Sille Schultz fra konsulentfirmaet Pagsberg&Schultz. Deres metoder til at arbejde med samarbejde og kommunikation forankrer sig i en musik og teatervidenskabelig tradition. I artikkel "Leg med musikken, hvad er kreativitet", kommer P&S ind på områder der rammer vores process og produkt meget præcist. Dermed ser vi muligheder for at finde inspiration og ekspertviden, på området, netop herfra. Da der vil være et ophold med påskeferie har vi uddelegeret nogle opgaver til hinanden og vi vil løbende holde aktiv kontakten via vores digitale medier. God påske!
tirsdag den 8. april 2014
Vejledningsdag og nye refleksioner. Dels skal vores indlæg på siden kortes godt ned, for at ikke overskride anslagsgrænsen alt for meget. Selvom vi ikke kan undgå flere refleksioner, under vejs i vores forløb. Vi er i facen hvor vi skal skære mere ind til benet. Hvilket er med til at sætte fokus på den dannelsesprocess vi er igennem, som gruppe.
Et refleksionsark er under konstruktion samtidig med vi er ved at udvikle en Pitch- tale/elevator-tale til vores produkt. Som, ved få ord beskriver hvorfor lige netop DIN institution har behov for vores produkt.
Afslutningsvis kan nævnes at der i højre side af bloggen, udover links er links til den empiri vi har benyttet os af.
Et refleksionsark er under konstruktion samtidig med vi er ved at udvikle en Pitch- tale/elevator-tale til vores produkt. Som, ved få ord beskriver hvorfor lige netop DIN institution har behov for vores produkt.
Afslutningsvis kan nævnes at der i højre side af bloggen, udover links er links til den empiri vi har benyttet os af.
mandag den 7. april 2014
Vi har idag i vores behagelige og dejlige gruppe; Arbejdet med et refleksions ark ud fra 11 spørgsmål. Vi har koblet en masse teori til vores produkt bl.a. Kirsten Drotner og Lars Hammershøj. Mange af vores refleksioner findes indtil videre under linket padlet.
Vi har også fjollet og fået lave en masse sjove gruppe billeder.
Vi har også fjollet og fået lave en masse sjove gruppe billeder.
Abonner på:
Opslag (Atom)

